sobota, 4 maja 2013

Używacie aplikacji webowych w Google Chrome? Jest sposób by zrobić z nich prawie natywne apki w Ubuntu!

Jeśli tak jak ja jesteście użytkownikami przeglądarki od Google lub jej wersji opensource czyli Chromium, być może dodaliście kilka aplikacji ze sklepu Google. Ja mam kilka takich aplikacji, dotychczas aby ich używać musiałem odpalać przeglądarkę, ale ostatnio zupełnie przypadkiem przeglądając sieć, znalazłem przepis na łatwe dodanie tych aplikacji do menu aplikacji w Ubuntu.
Zainteresowani? Zapraszam do dalszej części wpisu.

Sposób instalacji aplikacji webowych ze sklepu Google, przedstawię na podstawie mojej ulubionej obecnie przeglądarki aktualności Feedly.

Następnie wyszukujemy aplikację Feedly
I dodajemy ją do Google Chrome lub do Chromium, to nie ma akurat najmniejszego znaczenia.
Po instalacji nasza nowa web apka znajduje się na stronie wyszukiwarki:
Klikamy prawym przyciskiem myszy na naszej nowo zainstalowanej aplikacji i wybieramy opcję utwórz skróty i zaznaczamy opcję skrót na pulpit:

Po tych czynnościach na naszym pulpicie w Ubuntu powinna pojawić się ikona naszej aplikacji, od tego momentu możemy używać tego skrótu do włączania naszego programu, będzie się on oczywiście uruchamiał w oknie przeglądarki, ale nie będzie to zakładka w Chrome, a nowe niezależne okno aplikacji z jej ikoną na pasku bocznym.
I to wszystko co trzeba zrobić żeby cieszyć się niezależnymi od przeglądarki aplikacjami webowymi w Ubuntu.

P.S.
Jeśli pojawi wam się taki problem:

Wystarczy przeciągnąć skrót aplikacji do okna programu Gedit:
 Po usunięciu zaznaczonego na żółto tekstu, i zapisaniu pliku, na pulpicie powinna pojawić się ikona aplikacji. Można ją teraz przypiąć do paska aplikacji po lewej stronie.

Ale jest jeszcze lepszy sposób na dodanie tych aplikacji do systemu.
Skrót utworzony na pulpicie możemy przenieść do katalogu: /home/nazwa_użytkownika/.local/share/applications i możemy już wyszukiwać aplikacje z wyszukiwarki dashboard:
 Chcecie jeszcze lepiej?
Proszę bardzo, ponieważ Google Chrome i Chromium synchronizują się na wszystkich urządzeniach na jakich mamy ochotę, to możemy to również wykorzystać do synchronizacji naszych skrótów do aplikacji, wystarczy dodać katalog /home/nazwa_użytkownika/.local/share/applications/ do synchronizacji w Ubuntu One i już po jednokrotnym logowaniu do Chrome i do Ubuntu One mamy spersonalizowane nasze ulubione zakładki, hasła i aplikacje dostępne od razu z systemu Ubuntu.
I niech mi któryś powie że Windows też tak potrafi :) !!!

Oczywiście analogicznie można dodać inne aplikacji od Google, ja sobie w ten sposób dodałem Gmail,  Youtube, Kalendarz no i ostatni programik od ekipy z Redmont czyli Google Keep (można używać nawet offline !!!!)

1 komentarz:

  1. Ja nigdy się nad takimi kwestiami nie zastanawiałam, ale jestem przekonana, że samo zabezpieczenie sieci to rzecz nadrzędna. Doskonale o zabezpieczeniu sieci napisano w https://marketingibiznes.pl/luzne/jak-zabezpieczyc-male-sieci-komputerowe-przed-wlamaniami/ i myślę, że muszę to wdrożyć u siebie.

    OdpowiedzUsuń

Tu wpisz swój komentarz.